onsdag 7 juni 2017

SJR's VD säljer aktier

Jag läste i nyheterna att SJR's VD Per Ogunro idag den 7 juni sålt aktier i sitt bolag. I nyheten från Nyhetsbyrån Direkt står det att han sålde 500 000 B-aktier á 41 kronor, men enligt finansinspektionens insynslista handlade det om fler. Sammanlagt handlar det om 567 000 B-aktier sålt på en kurs mellan 41 - 42 kr, totalt 23,3 Mkr. Han ägde innan försäljningen 2,3 miljoner B-aktier och 900 000 A-aktier.

Jag har inte hittat någon anledning till försäljningen, men det sänder klart en negativ signal. Säljer han för att han tycker att aktiekursen är hög just nu, och bolaget presterar på sin topp? Jag tycker det är en konstig tidpunkt för det, eftersom förra kvartal 1 visade så bra resultat. Eller är det en bra tidpunkt om han nu märker att uthyrningen avtar? Kanske inte lönt att spekulera för mycket.

Försäljningar av insynspersoner har jag lärt mig att inte dra för stora växlar av. Man vet inte vad personen behövde pengarna till. I detta fallet är det dock en betydande summa. Vi får se om orsaken kommer fram senare, men jag avvaktar i detta läget iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar