onsdag 2 augusti 2017

Månadsrapport juli 2017

Juli blev liksom juni en svag månad för stockholmsbörsen, OMXSGI (index inkl. utdelningar) sjönk 3%. Med utdelningar har då stockholmsbörsen stigit 7,6% i år.







Spekulativa portföljen (-7,0%)

Probi sjönk 35% under månaden efter deras kvartal 2 rapport, vilket förstås tynger resultatet för juli. De levde inte upp till högst ställda förväntningar trots en 135%-ig tillväxt. Jag har dock tagit hem vinster under förra året eftersom aktien upptog för stor del av portföljen, men har bestämt mig för att den här aktien nu ligger bra i byrålådan. Jag tror långsiktigt på Probi och det skulle inte förvåna mig om dem kommer med ett nytt förvärv. För övrigt har juli varit lugnt där Beijer Ref har trotsat börsnedgången efter en ok kvartal 2 rapport. Inga transaktioner under juli.


Utdelningsportföljen

Utdelningsportföljen tog också semester under juli och bjöd inte på några utdelningar och jag har inte heller gjort några transaktioner. Utdelningen i år förväntas bli 7 360 kr totalt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar